vara.jpg
 
bannercreator-nu3.gif
bannercreator-nu.gif
bannercreator-nu2.gif
bannercreator-nu7.gif
bannercreator-nu6.gif

BANNER_2.gif

Discount Hotels


PARTENER Turcia, Egipt...



Bilete avion

CONDITII CONTRACTUALE IATA

CONDIŢII_CONTRACTUALE_ŞI_ALTE_NOTIFICĂRI_IMPORTANTE.doc 96.00 KB
Conditii_de_vanzare_bilete_de_avion_Radian_Comtur.doc 54.50 KB
Conditii_generale_de_comercializare_bilete_de_avion.doc 31.00 KB
leg_pl345_03.pdf 144.65 KB

 

Consumatorul nu are dreptul de a anula o achizitie.

Chiar daca articolul 47 din Legea privind practicile de piata si protectia consumatorilor prevede o perioada de anulare de 14 de zile calendaristice pentru vanzarea la distanta, acest drept de retragere nu se aplica contractelor incheiate prin intermediul site-ului.

In conformitate cu Decretul Regal Belgian din 18 noiembrie 2002, contractele cu privire la activitatile de cazare, de transport, de catering si de agrement sunt excluse de la aceasta posibilitate, in anumite conditii.

Aceasta exceptie pentru turism a fost introdusa ca urmare a specificului serviciilor furnizate in acest sector si este in conformitate cu reglementarile europene in ceea ce priveste vanzarile la distanta, care ofera, de asemenea, o exceptie pentru serviciile de cazare, de transport, de catering si de agrement.

Conditii generale de comercializare a biletelor de transport aerian

Consideram ca e in favoarea Dumneavoastra sa cunoasteti cateva conditii si reglementari generale ale companiilor aeriene:

• reducerile oferite, in general, de companiile aeriene, pe categorii de varsta sunt:
- infanti (copii sub 2 ani): 90% reducere din tariful de adult
- copii (intre 2 si 12 ani neimpliniti): 33% reducere din tariful de adult
- tineri (intre 12 si 25 ani neimplinit): 10% reducere din tariful de adult, sau pot exista tarife speciale pentru bilete cu valabilitate mare (6 luni sau 1 an)
- varstnici (doamne peste 55 ani / domni peste 60 ani): 10% reducere din tariful de adult, sau pot exista tarife speciale pentru bilete cu valabilitate mare (6 luni sau 1 an)
prezentarea la aeroport pentru inregistrare se face cu cca. 2 ore inainte de ora stabilita pentru decolare;
• limitarea bagajului se face astfel:
- dimensiuni: suma totala (lungime + latime + inaltime) este de: max. 158 cm pentru bagaj de cala si max. 115 cm pentru bagaj de mana;
- greutate:
  • pentru SUA si CANADA: 1 piesa de max. 23 Kg (pt. al doilea bagaj de max. 23 Kg se plateste 50 EUR) = bagaj de cala si
    1 piesa de 10 Kg = bagaj de mana;
  • pentru RESTUL LUMII: 1 piesa de 20 Kg = bagaj de cala si
    1 piesa de 5 Kg bagaj = de mana;
• exista o serie de articole considerate primejdioase, care din motive de siguranta, nu pot fi transportate in bagajul pasagerilor (detalii gasiti in anexa biletului de avion);
este indicat sa se reconfirme zborul de intoarcere cu cel putin 72 de ore inainte de ora plecarii;
• este indicat sa ceri informatii despre programul de fidelizare al companiei aeriene cu care calatoresti pentru a putea beneficia de avantajele oferite membrilor;
• pasagerii cu probleme medicale si pasagerele insarcinate (in mai mult de 7 luni) vor putea calatori numai cu acordul scris al medicului, obtinut cu maxim 7 zile inaintea datei zborului;
• animalele domestice de companie sunt acceptate la bord numai cu rezervare confirmata si numai cu model aprobat de cusca;
• este util sa respectati recomandarile personalului de insotire la bord.

 

Informatiile pe care agentia de turism vanzatoare este obligata sa le ofere pasagerilor care achizitioneaza bilete de avion sunt urmatoarele:

Natura zborului: Regulat/charter/low fare (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS),
Costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu etc.
Conditiile tarifare ale biletului:
• Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii,
• Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii,
• Conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans;
Tip bilet emis: electronic / paper,
Cantitatea de bagaje pe pare pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul/kg a bagajului ce depaseste greutatea admisa,
Orele de operare, decolare, aterizare, escala,
Itinerariul de zbor,
Compania aeriana care opereza pe ruta solicitata,
Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare,
Informatii in cazul pierderii biletului,
Moneda de emitere a biletului: RON/EURO,
Modalitatea de plata: cash, card, factura,
Nivelul taxelor de serviciu pentru:
• Emitere a biletului
• Reemitere
• Schimbare data de rezervare
• Rambursare totala sau partiala a biletului
• Alocarea locului in avion
Dupa emiterea biletului de calatorie, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei revine companiei aeriene.
Se recomanda pasagerilor verificarea conditiilor de calatorie cu 24 de ore inainte de data de operare. (call center aeroport, site companie transportatoare, agentie de turism)

 

 File:Klm.b737-300.ph-bdp.arp.jpg

 


 

TELEFON AEROPORT CLUJ-NAPOCA:


Telefon

+40 0264 307 500
+40 0264 416 702
+40 0264 416 788
+40 0264 274 433

 
 Fax

 +40 0264 416 712

Pentru orice alte informații despre formalitățile necesare pentru intrarea sau ieşirea din ţară contactați Biroul Poliției de Frontieră din cadrul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj la numărul de telefon: 0264 307 530.

TELEFON AEROPORT BUCURESTI-HENRI COANDA

Informaţii aeroport

Centrală aeroport: +4 (021) 204 1000 ; +4 (021) 201 4000
Informații plecări:  +4 (021) 204 1210 ; +4 (021) 204 1200
Informații sosiri:     +4 (021) 204 1220 ; +4 (021) 204 1224

 

TELEFON COMPANIA WIZZAIR:

0337-376.37.37

0903-760.105 (taxa:0,62 euro/minut) 

 

TELEFON COMPANIA BLUE AIR 

Call Center-tarif normal:0374-281.841-Luni-Vineri:09.00-21.00

Sambata-Duminica:10.00-19.00

0903-760.130
(taxa:0,62 euro/minut)

 

TELEFON COMPANIA TAROM

Tarom

Rezervări:  
(+4) 021 337 0400
(+4) 021 337 2037
9361

Ticketing (biroul din aeroport): 
Telefon: (+4) 021 204 1355

 

Punct Poliţie de Frontieră

Telefon: (+4) 021 201 3315
Fax:      (+4) 021 351 5993
E-mail: otopeni.igpf@mira.gov.ro

BILETE AVION

ORICE DESTINATIE

TOATE COMPANIILE AERIENE

 


 

INFORMATII BAGAJE COMPANIA AERIANA BLUE AIR

Conditii_de_calatorie_Blue_Air.pdf 187.92 KB
Reglementari_si_masuri_de_securitatee_ale_UE_in_aeroporturi.pdf 558.69 KB
blueair.jpg
Pentru detalii,va rugam sa consultati urmatorul site oficial al companiei aeriene BLUE AIR:www.blueairweb.com


8.4 BAGAJUL DE MANA

8.4.1 Aveți dreptul la un singur bagaj de mana care nu poate depasi 10 Kg si dimensiunile 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dimensiunile bagajului includ toate accesoriile acestuia (roti, manere, buzunare exterioare etc).
Pentru fiecare pasager va fi acceptata o singura piesa ca bagaj de mana. Infantul nu poate avea bagaj de mana, dar beneficiaza de avantajele prevazute la articolul 8.1.1.
Poseta/borseta si aparatura electronica (aparat foto, laptop, ipad, etc.) trebuie introduse in acest bagaj. Exceptie fac produsele cumparate din magazinele Duty Free din aeroport care vor fi prezentate la imbarcare si vor fi acceptate separat.

8.4.2 Instrumentele muzicale care nu pot fi considerate periculoase, pot fi transportate ca bagaj de mana, daca respecta prevederile articolului 8.4.1.
Pentru transportul in cabina aeronavei a unui instrument muzical care nu se incadreaza in dimensiunile si/sau greutatea prevazute la articolul 8.4.1 dar se încadreaza la articolul 8.1.1, pasagerul va trebui sa achite contravaloarea unui loc suplimentar daca locul este neocupat.

8.4.3 In cazul in care un pasager se prezinta la poarta de imbarcare cu un bagaj care nu se incadreaza in dimensiunile si greutatea specificate la articolul 8.4.1, pasagerul va trebui sa achite o taxa de procesare in regim de urgenta a bagajului in valoare de 65 € per bagaj/pasager/segment de zbor.
Bagajul procesat in regim de urgenta va fi preluat si transportat ca bagaj de cala.

8.4.4 Pentru indeplinirea conditiilor de calatorie inainte de imbarcare, fiecare pasager are obligatia de a cantari bagajul de mana si de a demonstra ca acesta intra in dispozitivele pentru verificare dimensionala. Personalul de check-in/imbarcare din aeroport are dreptul si obligatia de a verifica atat vizual, cat si prin masurare si cantarire bagajele pasagerilor pentru respectarea intocmai a regulilor stabilite pentru bagajul de mana.
In caz de dubiu, are prioritate incadrarea in limita de greutate, fata de respectarea dimensiunilor geometrice. Rezultatul cantaririi se rotunjeste, in avantajul pasagerului, la numarul mai mic de kilograme.

8.4.5 Ne rezervam dreptul de a refuza transportul oricarui bagaj de mana care nu indeplineste conditiile de la articolele 8.4.1 si pentru care pasagerul nu indeplineste conditiile mentionate la articolul 8.4.3.
Pasagerilor care nu se conformeaza regulilor stabilite pentru bagajul de mana li se va refuza imbarcarea daca nu accepta ca bagajul respectiv sa fie depus in cala aeronavei.
Compania Blue Air nu este raspunzatoare pentru daunele cauzate pasagerului de refuzul acestuia de a respecta aceste condiții de imbarcare.
8.1.1 Fiecare pasager are dreptul la maxim patru piese de bagaj de cala cu dimensiunile maxime de 100x80x30 cm.
Pentru zborurile interne din Romania prima piesa de bagaj de cala este gratuita.
Taxa pentru bagajul de cala achizitionat la aeroport in cadrul formalitatilor de check-in/ticketing este de 50 euro/bagaj/segment de zbor.
Greutatea maxim admisa a unei piese de bagaj de cala este de 32 kg. Greutatea pieselor de bagaj de cala nu poate fi cumulata intre doi sau mai multi pasageri.
Pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani (Infanti) se accepta gratuit un bagaj de cala de pana la 32 kg. In cazul in care pentru infant se aduce un carucior, alcatuit din una sau mai multe piese, acesta va fi considerat bagaj de cala, iar orice alt bagaj al acestuia va fi taxat conform conditiilor de calatorie pentru bagajul unui adult.

 

 

 

INFORMATII BAGAJE COMPANIA AERIANA WIZZ AIR

wizzair.jpg

Zboruri  operate de compania WIZZAIR.

 

Fiecare pasager WIZZ poate lua la bord:

  • un bagaj mic de mână, care să nu depășească dimensiunile de 42 x 32 x 25 cm 
  • până la 6 bagaje de cală, fără ca acestea să depășească greutatea de 32 de kilograme fiecare
  • articole achiziționate din magazinele duty free din aeroport, după verificările de securitate

Care este diferenţa dintre tipurile de bagaj de mână? – DIMENSIUNEA!

1.Geantă de mână mică:
Dacă bagajul dvs. de mână măsoară 42x32x25cm sau mai puţin, poate fi transportat la bord gratuit. Acesta trebuie să aibă loc sub scaunul din faţa dvs.

2.Bagaj de mână mare:
Dacă bagajul dvs. de mână depăşeşte dimensiunile unei genţi de mână mici, însă nu este mai mare de 56 x 45 x 25cm, îl puteţi transporta la bord contra unei taxe . Acesta trebuie să încapă în compartimentul de deasupra scaunelor. Trebuie să îl puteţi amplasa în compartimentul de deasupra scaunelor fără ajutorul altei persoane.

În plus, pasagerii pot transporta obiectele enumerate mai jos:

  • o haină sau o pătură
  • telefon mobil
  • material de citit pe durata zborului
  • pentru copiii mai mici de doi ani: mâncare, cărucior pliant, sau un leagăn mic
  • o pereche de cârje pentru persoanele cu dizabilităţi fizice

În cazul în care dimensiunea bagajului depăşesc limitele menţionate mai sus, bagajul va fi transportat ca bagaj înregistrat şi o taxă pentru bagaje va fi percepută.

Pasagerilor care transportă mai mult de un bagaj de cabină nu li se va permite accesul la controlul de securitate şi vor trebui să revină la biroul de înregistrare, să redistribuie lucrurile în bagaje sau să renunţe la bagajele de mână suplimentare.

Îmbarcarea prioritară

Dacă sunteți eligibil pentru îmbarcarea prioritară, puteți să transportați un bagaj personal suplimentar pe lângă bagajul mic sau mare de mână:

  • o poșetă, o geantă de laptop sau de aparat foto, care nu depășește dimensiunile de 40 x 30 x 18 cm

Lichidele din bagajele de cabină vor fi supuse următoarelor restricţii impuse de guvern:

  • Lichidul se va afla într-un recipient cu capacitatea maximă de 100 de ml
  • Toate recipientele care respectă volumul maxim de 100 de ml pot încăpea fără probleme într-o pungă transparentă de plastic, resigilabilă, având dimensiunea de 20 cm x 20 cm.
  • Punga de plastic va fi prezentată separat serviciului de securitate

La serviciul de siguranţă al aeroportului vi se va solicita renunţarea la lichidele care nu respectă cerinţele de mai sus.

Este o idee bună să vă transportați toate medicamentele în bagajul de mână pentru a vă asigura că le veți avea chiar și în cazul în care bagajele de cală ajung cu întârziere. De asemenea, ar trebui să transportați medicamentele de care aveți nevoie în timpul zborului în bagajul de mână.

Atunci când transportați medicamente sub formă lichidă, verificați regulamentul de securitate pentru transportul lichidelor la bord. În cazul în care trebuie să aveți asupra dumneavoastră medicamente esențiale, cum ar fi insulina, trebuie să aveți un certificat medical asupra dumneavoastră, care să ateste că aveți nevoie de medicament și să prezentați acest document la serviciul de securitate al aeroportului, dacă este necesar. 

Rețineți că însoțitorii noștri de zbor nu vă pot ajuta să păstrați medicamentul la rece.

 

BAGAJELE ÎNREGISTRATE

Din cauza măsurilor de siguranţă, Wizz Air nu va transporta niciun bagaj în cazul în care proprietarul nu se află la bordul aeronavei(cu excepţia bagajelor a căror manipulare a fost eronată).

Dimensiunile maxime pentru un bagaj care încape prin uşa calei sunt:

Lăţime: 149 cm
Înălţime: 119 cm
Lungime: 171 cm

Puteți înregistra la cala până la 6 bagaje a câte 32 kg fiecare.

Fiecare bagaj se supune unei taxe – 3 bagaje pot fi achiziționate online, următoarele 3 pot fi achiziționate la aeroport contra unei taxe mai mari. Dacă în rezervarea inițială ați rezervat mai puține bagaje, puteți adăuga mai multe mai târziu online sau prin intermediul Centrului telefonic Wizz Air.


Pentru fiecare copil mic, se poate transporta gratuit un cărucior/cărucior pliabil/scaun auto pentru copil.

Din motive de siguranţă şi sănătate greutatea unui bagaj individual înregistrat nu poate depăşi 32 de kilograme

Pasagerii care călătoresc cu bagaje acceptate trebuie să se prezinte la biroul pentru predarea bagajelor cu cel puţin 40 de minute înainte de ora de plecare programată a zborului. În anumite aeroporturi, birourile de check-in servesc şi ca birouri de predare a bagajelor.
Pasagerii care au efectuat formalităţile de check-in online trebuie să se prezinte la poarta de îmbarcare gata pentru îmbarcare cu cel puţin 30 de minute înainte de ora de plecare programată a zborului.
 

Pentru detalii, va rugam sa accesati urmatorul site oficial al companiei aeriene WIZZ AIR:www.wizzair.com



 


DREPTURILE PASAGERILOR

Îmbarcare refuzată? Zbor anulat? Cursă cu întârziere prelungită? Companiile de transport aerian au obligaţia legală să vă informeze cu privire la drepturile dumneavoastră și la locul în care puteți depune reclamații.

 

Refuzul la îmbarcare

Vi se poate refuza îmbarcarea:

  • Dacă reprezentați o amenințare la adresa siguranței, securității sau sănătății ori dacă nu aveți documentele de călătorie corecte;
  • Dacă nu ați utilizat biletul de plecare de pe o rezervare care a inclus un zbor de întoarcere;
  • Dacă nu v-ați îmbarcat pentru zborul/ zborurile precedent(e) inclus(e) într-o rezervare cu zboruri consecutive;
  • Dacă nu aveți documentația necesară pentru animalul de companie cu care călătoriți.

 

Dacă v-ați prezentat la timp la check-in cu o rezervare valabilă și cu documentația de călătorie necesară și vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării sau din motive operaționale și nu doriți să renunțați de bunăvoie la locul dvs., aveți:

  • dreptul la despăgubiri;
  • dreptul de a allege între rambursare, redirecționare sau o altă rezervare la o dată ulterioară și
  • dreptul la asistență

Pentru mai multe detalii referitoare la refuzul îmbarcării vă rugăm să accesați link-ul următor: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm#apr-problems.

 

Întârziere

Dacă zborul pleacă cu întârziere, aveți dreptul la asistență, la rambursare și la un zbor de întoarcere (acesta din urmă dacă întârzierea v-a împiedicat să ajungeți la zborul de legătură), în funcție de durata întârzierii și de distanța zborului.

 

Dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare.

 

Plasarea la o clasă de călătorie superioară sau inferioară

Dacă sunteți plasat la o clasă de călătorie superioară, compania aeriană nu vă poate cere să plătiți în plus.

Dacă sunteți plasat la o clasă de călătorie inferioară, aveți dreptul la rambursarea unui procent din prețul biletului, în funcție de distanța de zbor, după cum urmează:

a) 30 % - pentru zboruri de maximum 1 500 km

b) 50 % - pentru zboruri în UE de peste 1 500 km (cu excepția zborurilor între UE și departamentele franceze de peste mări) și pentru toate celelalte zboruri pe distanțe cuprinse între 1 500 și 3 500 km

c) 75 % - pentru zborurile care nu intră la categoria (a) sau (b), inclusiv pentru zboruri între UE și departamentele franceze de peste mări.

 

Dacă aveți 2 sau mai multe zboruri de legătură incluse într-un singur biletrambursarea nu poate fi plătită decât pentru zborul pe parcursul căruia ați fost plasat la o clasă inferioară, nu pentru întreaga călătorie. Rambursarea trebuie plătită în termen de 7 zile.

 

Pentru mai multe detalii referitoare la întârzierea zborului dvs. și plasarea la o clasă de călătorie superioară sau inferioară, vă rugăm să accesați link-ul următor:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm#apr-problems.

 

Anularea zborului

Anularea se produce când:

  • orarul inițial de zbor a fost anulat și sunteți transferat către un alt zbor planificat;
  • avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă pe aeroportul de plecare și ați fost transferat către alt zbor;
  • avionul aterizează pe un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu două  excepții:
    • Ați acceptat redirecționarea (în condiții de transport comparabile și în cel mai scurt timp posibil) către aeroportul de destinație sau către orice altă destinație agreată de dvs. În acest caz, se consider că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.
    • Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație deserves același oraș sau aceeași regiune. În acest caz, se consider că a fost vorba de o întârziere, nu de o anulare.

 

Dacă zborul se anulează, aveți dreptul la rambursare, redirecționare sau revenire la locul de plecare, precum și dreptul la asistență și despăgubiri. Compania aeriană vă datorează despăgubiri dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului. Operatorul aerian are obligația de a dovedi dacă și când v-a informat personal în acest sens. Dacă nu o poate face, contactați autoritatea națională pentru a primi asistență.

Totuși, operatorul nu trebuie să plătească despăgubiri dacă poate dovedică anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

 

Pentru mai multe detalii referitoare la anularea zborului dvs., vă rugăm să accesați link-ul următor:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm#apr-problems.

 

Asistența în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere la plecare

Pe durata așteptării, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți probleme cu călătoria, anunțați compania aeriană, pentru a evita situația în care va trebui să găsiți singur soluții. Companiile aeriene ar trebui, de asemenea, să se asigure, dacă este posibil, că oferă cazare accesibilă persoanelor cu handicap și câinilor însoțitori. Asistența furnizată trebuie să includă:

  • băuturi răcoritoare;
  • gustări;
  • cazare (dacă vi s-a făcut rezervare pentru ziua următoare);
  • transport între aeroport și locul de cazare;
  • 2 apeluri telefonice sau 2 mesaje (telex, fax, e-mail).

Dacă nu vi se oferă asistență și vă cumpărați singur băuturi răcoritoare și alimente, compania aeriană ar trebui să vă dea banii înapoi, atâta timp cât cheltuielile pe care le-ați făcut au fost necesare, rezonabile și adecvate. Păstrați bonurile pentru decontare. Aveți dreptul la asistență doar pe durata așteptării până la redirecționarea, în condiții comparabile de transport și în cel mai scurt timp posibil, către destinația finală sau până la zborul de întoarcere către aeroportul din care ați plecat inițial (dacă ați pierdut zborul de legătură din cauza problemelor cu zborul precedent).

În cazuri excepționale, compania aeriană ar putea decide să limiteze asistența sau să nu o acorde deloc, dacă acest lucru ar duce la întârzieri și mai mari pentru pasagerii care așteaptă un zbor alternativ sau unul care întârzie.

 

Pentru detalii referitoare la asistența din partea companiilor de transport aerian, vă rugăm să accesați link-ul următor: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm#apr-problems.

 

Bagaje pierdute, deteriorate sau întârziate

Bagaje predate

Dacă bagajele predate la check-in au fost pierdute, deteriorate sau au sosit cu întârziere, răspunderea îi revine companiei aeriene și aveți dreptul la o despăgubire de până la aproximativ 1 220 EUR. Însă dacă daunele au fost cauzate de un defect al bagajului, nu aveți dreptul la despăgubiri.

Bagaje de mână

Dacă bagajul de mână este deteriorate pe durata călătoriei, răspunderea îi revine companiei aeriene doar dacă deteriorarea s-a produs din vina sa.

     
Copyright 2007 Radian Comtur -

PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C.